Nieuws December 2012

Messi wil winnen van Benfica

Het team van Vilanova heeft na de winst op Athletic Bilbao, de focus gelegd op de laatste wedstrijd in de groepsfase van de Champions League. Woensdagavond om 20:45 uur treft Barça het Portugese Benfica. FC Barcelona is met 12 punten op dit moment al winnaar van de groep. Daarin tegen zijn de Portugezen nog volop in de race om tweede te worden in de poule. Ze staan gelijk in punten met het Schotse Celtic.

Naast de eer en het geld voor FC Barcelona, heeft Messi nog een rede om te willen winnen. De Argentijnse superster, kan namelijk het oude record meeste doelpunten in één jaar verbeteren. In het jaar 2012 heeft Messi namelijk al 84 keer gescoord en de Duitser Müller wist in 1972, 85 keer het net te vinden.

Toch heeft Messi nog een andere reden om te winnen van Benfica. Hij wil namelijk dat Celtic doorgaat naar de knock-outfase. Deze voorkeur van hem heeft te makken met het feit dat de fans van Celtic een onvergetelijke indruk hebben gemaakt op de Argentijn. Hij zei hierover: "De fans van Celtic verdienen het aanwezig te zijn in Europa. In de beide wedstrijden die wij tegen ze speelden waren ze verbazingwekkend." Na de wedstrijd Barça - Celtic vond hij de fans echt ongelooflijk en hij zie hier nog over: "Zulke supporters heb ik nog nooit gezien."

Ondanks de wens van Messi te willen winnen van Benfica, is de verwachting dat Vilanova toch enkele spelers rust zal gunnen en hierdoor zal Barça niet in zijn sterkste opstelling spelen.