Nieuws Augustus 2010

Mexico - Spanje 1-1

Spanje heeft woensdagavond de eerste wedstrijd als wereldkampioen gelijk gespeeld. Javier Hernandez, nieuwkomer bij Manchester United, had Mexico in de beginfase op voorsprong gezet. De aanvaller liet met een slimme schuiver Iker Casillas kansloos. Een fijne steekpass van Xavi bood Silva in blessuretijd de kans om de stand gelijk te trekken. De aanwinst van Manchester City faalde niet en bracht de 1-1 op het bord.

De bondscoach was na afloop tevreden. "Mijn spelers verdienen absoluut een tien. Ze hadden geen enkel bezwaar om een x-aantal minuten te spelen."

Vrijwel alle WK-internationals waren geselecteerd voor de oefeninterland. De spelers van Barcelona meldden zich pas afgelopen maandag voor het eerst bij de club en moesten een dag later alweer op het vliegtuig stappen. "Iedereen heeft alles gegeven", benadrukte Del Bosque. "Het gelijkspel lijkt mij meer dan terecht, vooral op basis van de inspanningen in de slotfase.

Mijn spelers hebben een goede indruk achtergelaten, dit is positief voor de toekomst. Mexico heeft veel kwaliteiten en heeft het ons negentig minuten lastig gemaakt. Ook zij verdienen een compliment."

Opstelling Mexico: Ochoa (56' Corona), Salcido, Juárez, Maza, Moreno, Rafael Márquez (58' Aguilar), A. Guardado (70' Jonathan dos Santos), Torrado, Véla, G. Dos Santos (66' Pinto) en Hernández (45' Barrera).

Opstelling Spanje: Casillas, Arbeloa, Carles Puyol, Marchena, Monreal, Soriano (72' Pedro), Fabregas, Cazorla, Sergio Busquets (62' Xavi), Llorente en Mata.