Nieuws Oktober 2012

Mijlpaal in zicht voor Alexis

Een wedstrijd tegen Real Madrid is voor alle spelers speciaal, maar Alexis Sánchez zal er extra naar uitkijken. Indien Tito Vilanova zondag tijdens El Clásico Alexis opstelt of een invalbeurt gunt, is het de 50e wedstrijd van de Chileen voor Barça.

Dat zou een passend moment zijn aangezien Alexis ook zijn debuut voor Barça maakte in een wedstrijd tegen Real Madrid, de returnwedstrijd van de Spaanse Super Cup van het seizoen 2011/12.

In de 49 wedstrijden die de Chileen tot nu toe speelde bij de Catalaanse club, wist hij zestien goals te scoren en deelde hij in 35 overwinningen (71,83%), negen remises en verloor Barça slechts vijf keer.

Midweeks noteerde Alexis zijn eerste treffer van het huidige seizoen in de wedstrijd tegen Benfica voor de Champions League. Hopelijk kan hij zondag zijn eerste doelpunt scoren in Camp Nou!