Nieuws Juni 2012

Mogelijk 8 blaugranas in actie

Met het EK voor de deur is het uiteraard rustig in Barcelona. De transfer geruchten zijn er natuurlijk altijd, maar om de spelers echt in actie te zien moeten we de betreffende landen in de gaten houden.

Zo zal Ibrahim Afellay als eerste van de spelers in actie komen. Zaterdag neemt hij het met Oranje op tegen de stugge Denen. Zondag moet het nationale team van Spanje vol aan de bak tegen Italië. Piqué, Xavi, Iniesta, Busquets, Valdés, Pedro en Fàbregas kunnen dan in actie komen. Zonder de geblesseerde Carles Puyol en David Villa uiteraard. Met deze 8 spelers is FC Barcelona wederom hofleverancier van de regerend Europees- en wereldkampioen.

Slechts vier clubs leveren meer spelers dan de Catalaanse club. Bayern München levert er liefst 12, Real Madrid 11, Shakhtar Donetsk en Dynamo Kiev leveren er beide 9.

Naast het EK zijn er spelers van Barça met hun nationale elftal op zoek naar een ticket voor het WK van 2014 in Brazilië: Lionel Messi en Mascherano met Argentinië en Seydou Keita met Mali.