Nieuws Februari 2011

Muniesa verlengt contract

Barça B speler Marc Muniesa heeft zijn contract met FC Barcelona verlengd tot het einde van het seizoen 2011-2012. In de overeenkomst is opgenomen dat de 18-jarige speler automatisch verlenging krijgt met nog een seizoen (t/m 2012-2013) als hij een speler van het eerste elftal wordt. De afkoopclausule is vastgesteld op 30 miljoen euro.

Het is voor de centrale verdediger zijn tweede seizoen bij Barça B onder leiding van coach Luis Enrique. De jongeling is erg behendig, goed in het voor zetten van de bal, en staat daardoor vaak aan de basis van een nieuwe aanval.

Muniesa is geboren in Lloret de Mar en is al sinds 2002 in opleiding bij La Masia waar hij in de elftallen van de Alevín, Infantil, Cadete en Juvenil speelde voordat hij in het seizoen 2009-2010 een vaste speler van Barça B werd. In de thuiswedstrijd van 23 mei 2009 voor de Primera División tegen Osasuna mocht hij in de wedstrijd zijn debuut maken in het eerste elftal van FC Barcelona (waarin Marc een rode kaart kreeg) en vier dagen later werd hij zelfs opgenomen in de ploeg die naar Rome reisde voor de Champions League finale.

Na het ondertekenen van zijn nieuwe contract vertelde hij aan Barça TV: “Ik ben heel blij dat ik bij de club blijf waarvan ik altijd gedroomd heb om voor te mogen spelen. Er valt een last van mijn schouders nu ik dit contract getekend heb, want nu kan ik doorgaan met hard werken en me verder ontwikkelen om zo hopelijk de top te kunnen bereiken. Ik hoop op een dag een speler van het eerste elftal te worden en ook al is dat niet binnenkort, het is nu toch weer een stap dichterbij gekomen.”