Nieuws Oktober 2012

MVP-trio in ere hersteld

David Villa stond zaterdag voor het eerst in lange tijd samen met Lionel Messi en Pedro in de basis. Het in Spanje befaamde MVP-trio was in het seizoen 2010/2011 nog goed voor 98 officiële doelpunten. Door de beenbreuk van Villa op het WK voor clubteams stokte de doelpuntenmachine vorig jaar noodgedwongen. In het uitduel tegen Rayo Vallecano (0-5) scoorde El Guaje de openingstreffer en maakte Messi twee doelpunten.

Het is echter de vraag of het succesvolle trio vaker samen mag spelen. Door de toegenomen concurrentie in de aanval, is een basisplaats geen zekerheid voor Villa. “Het hangt vooral van hemzelf af”, gaf coach Tito Vilanova na afloop van de wedstrijd aan in een verklaring voor de weinige speelminuten die de 30-jarige international krijgt. “Villa moet het ritme oppakken. Jullie moeten ook kijken naar het niveau van de andere aanvallers Pedro, Alexis Sánchez en Cristian Tello. Als David in de tweede helft van een wedstrijd zijn opwachting maakt, is de tegenstander vermoeid en is het makkelijker. In die duels heeft hij het goed gedaan. Gelukkig komt hij steeds beter in vorm.”

Die mening deelt de spits zelf ook: “Ik ben echt in vorm en heel blij dat ik terug kan voetballen. Ik ben gelukkig dat ik mijn team kon helpen in deze overwinning door een goal te scoren.” Gek genoeg was het voor David Villa zijn eerste wedstrijd in het stadion van Vallecano: “In dit stadion speelde ik nooit eerder, ik ben blij om bij mijn debuut hier te scoren en te winnen.”