Nieuws April 2019

Naam Cruijff op stadion

Het Estadi Johan Cruijff, het nieuw te bouwen Barça-stadion waar Barça B vanaf komend jaar thuiswedstrijden zal gaan afwerken, heeft een belangrijke stap gezet in het bouwproces. De naam van Johan Curijff is namelijk toegevoegd aan het stadion, dat in mei klaar moet zijn en vanaf komend seizoen in gebruik zal gaan. De letters zijn te vinden op het dak en moeten een eerbetoon zijn voor Cruijff, die hiermee naast de Johan Cruijff ArenA ook in Barcelona een stadion heeft dat naar hem vernoemd is. Met meer dan 5000 plekken moet er meer dan voldoende plek zijn voor de fans van Barça-B en ook Barça Femeni, want ook Lieke Martens en haar ploeggenoten zullen in het stadion wedstrijden gaan afwerken. In april en mei worden de laatste werkzaamheden voltooid, hetgeen inhoudt dat de grote opening rond juni gepland staat.

Foto: fcbarcelona.cat