Nieuws November 2012

Nederlands talent naar La Masia?

De scouting van FC Barcelona gaat zoals elke topclub van tegenwoordig ook over de landsgrenzen heen. Zo is het Nederlandse talent Fode Fofana door de Catalaanse club uitgenodigd voor een 4-daagse stage.

De jeugdspeler van het Groningse GVAV/Rapiditas viel afgelopen zomer op toen hij met zijn club deelnam aan een jeugdtoernooi in Frankrijk en wil hem nu graag aan het werk zien om te beoordelen of hij werkelijk een groot talent is. Dat laatste lijkt toch zeker het geval aangezien ook de Franse topclubs PSG en Olympique Lyon belangstelling zouden hebben naar verluid.

Ook FC Groningen zal met een schuin oog naar het gebeuren kijken, aangezien de talentvolle 10 jarige deel uitmaakt van de voetbalschool van de profclub.

GVAV/Rapiditas heeft op de website van de club de volgende reactie geplaatst: “Fode is uitgenodigd voor een stage bij FC Barcelona aangezien hij is gescout tijdens een zomertoernooi in Frankrijk door clubs als PSG, Lyon, FC Barcelona e.a. Aanstaande dinsdag vertrekt Fode naar Spanje om vier dagen stage te lopen bij de Catalanen. Heel veel succes en geniet er vooral van Fode! Wij zijn super trots en wensen je het beste aankomende week. Volgende week zaterdag zien we je weer bij de E1!”