Nieuws November 2008

Negen internationals op reis

In tegenstellingen to andere interlandweken blijft deze week het grootste deel van de selectie in Barcelona. Slechts negen spelers gaan op reis en slechts één heeft er een officiële kwalificatiewedstrijd voor de WK2010.
Het Mexico van Rafael Marquez speelt deze wedstrijd tegen Honduras.
Xavi en Puyol blijven dicht bij huis voor een vriendschappelijke wedstrijd tegen Chili in het stadion van Villareal. Ook Henri en Cáceres hoeven niet ver. Zij gaan naar Parijs waar ze Uruguay zullen ontmoeten.
Sergio Busquets speelt vanavond met Spanje onder 21 in en tegen Portugal.
Hleb, de enige die bij de vorige serie interlands achterbleef in Barcelona, gaat nu wel op reis naar Cyprus, waar Belarus in Nicosia de Cyprioten ontmoet.
Naast Marquez moeten ook Eto'o en Dani Alves redelijk ver reizen. De eerste naar Zuid-Afrika (Rustenburg) voor een interland tegen Zuid-Afrika en laatstgenoemde gaat naar Brasilia waar Portugal de tegenstander is.

Zoals bekend heeft Messi rust gekregen van de nieuwe Argentijnse bondscoach Maradona en is Yaya Touré op doktersadvies thuisgebleven. Dit na zijn uitvallen tegen Recreativo met een lichte hersenschudding.