Nieuws Februari 2020

Nieuwe aanvaller: Martin Braithwaite (deel 1)

Dembélé en Suárez zullen helaas nog lang uitgeschakeld zijn. Zo lang dat Barça (volgens een daarvoor bestemde regeling) een extra speler uit de Liga mag halen (of een speler die zonder club zit).

Na een vrij lange zoektocht heeft Barça de Deen Braithwaite gecontracteerd. Hij tekent een contract tot juni 2024. Kosten van deze transfer: 18 miljoen euro. Braithwaite is de huidige spits van Club Deportivo Leganés. Tot nu toe scoorde hij in La Liga 6 doelpunten. Hij is geboren op 5 juni 1991 in Esbjerg, Denemarken. Clubs waar hij eerder gespeeld heeft zijn: Esbjerg, Toulouse, Middlesbrough, Bordeaux en uiteraard CD Leganés.

Vele Spaanse clubs zaten vanaf het moment dat hij bij Leganés ging spelen, achter hem aan. Naast het maken van goals is het ook gewoon een hard werkende speler. Braithwaite mag helaas niet in de Champions League ingezet worden. Bij Leganés waren ze niet blij met de gehanteerde regeling….

Denen die Martin voorgingen bij FC Barcelona: Thomas Christiansen, Ronnie Ekelund, Michael Laudrup en Allan Simonsen.

Donderdagmiddag 18.00 wordt het contract getekend waarna de fotosessie op het veld plaatsvindt. Om 19.15 is de officiële presentatie en persconferentie.
Morgen meer nieuws over deze transfer (en de bijbehorende foto’s).

Foto: fcbarcelona.com