Nieuws November 2012

Nieuwe sponsor voor Barça

Nadat Unicef van de borst verdween eind 2010, kwam met de Qatar Foundation als eerste echte shirt sponsor op de borst te staan. Hier was in het begin wel veel weerstand tegen van de fans, maar ze zagen achteraf wel in dat het nodig was voor de club. Tijdens het afsluiten van de sponsor deal van de Qatar Foundation, werd al meteen verder gekeken voor als het contract afliep. Toen werden er al afspraken gemaakt met Qatar Airways, dat zij vanaf de zomer van 2013 als shirt sponsor zouden gaan optreden.

Deze afspraken werden steeds stil gehouden, maar vrijdagmiddag werd de sponsor deal officieel bevestigd door FC Barcelona.  Waar de Catalaanse club verder niet ingaat op details, weet Mundo Deportivo wel te melden dat Barça 170 miljoen euro ontvangt van Qatar Airways en dat wordt uitgespreid over 6 jaar.

Voorzitter Sandro Rosell meldt dat hij trots is op de gesloten deal. Qatar Airways is een merk wereldwijde aspiraties en is ook nog eens heel ambitieus en wil er alles aan doen om de top te bereiken en dit zijn dezelfde doelstellingen die Barça heeft in het voetbal en daarom kan FC Barcelona zich hiermee goed identificeren.