Nieuws Juni 2008

Nieuwkomer Alves snakt naar meer titels

Foto: www.fcbarcelona.com

"Ik ben een ambitieuze voetballer en uitkomen voor deze belangrijke club staat mij toe grote prijzen te winnen. Hopelijk kunnen wij nieuwe titels veroveren, want ik wil Barça opnieuw daar brengen waar de club thuis hoort en nooit mag verdwijnen: aan de top."
Daniël Alves da Silva, kortweg Dani Alves, steekt zijn torenhoge ambities niet onder stoelen of banken. Hij wil kost wat kost slagen bij Barcelona. Met Sevilla won de Braziliaan reeds twee keer de UEFA Cup, de Copa del Rey, een Europese Super Cup en een Spaanse Super Cup en hij is nog niet verzadigd.
Alves is de derde duurste aankoop in de geschiedenis van Barcelona (enkel de aanvallers Overmars en Saviola kostten meer) en de 25-jarige rechtsachter wil laten zien dat hij het vele geld dat Barça voor hem betaalt waard is.