Nieuws Maart 2013

Nog 7 dagen aftellen tot fanreis 3

Ondanks de Clásico van komende zaterdag kijken een groot aantal Barça fans reeds met spanning vooruit naar volgend weekend, waarin fanreis drie op het programma staat. Op vrijdag 8 maart vertrekt er weer een aanzienlijk gezelschap richting Barcelona om op de zaterdag in Camp Nou getuige te zijn van de wedstrijd tegen Deportivo la Coruña (NB! U kunt overigens nog mee, er zijn nog 8 plaatsen beschikbaar. Klik hier voor meer info.)

Als deze wedstrijd net zoveel doelpunten oplevert als de uitwedstrijd in Galicië, zitten ze gebakken. Het werd op 20 oktober welliefst 4-5 voor Barça.
Deportivo heeft het dit seizoen zwaar en staat op de laatste positie in La Liga. Een positie die niet bij de club past. Afgelopen seizoen vanuit de Segunda División gepromoveerd lijkt er aan de intentie om een stabiele club in de Primera División te worden weinig terecht te komen. En dat terwijl het spel niet eens zo slecht is.
Bij vlagen doet de durf om de tegenstander de wil op te leggen en met razendsnelle counters te verslaan denken aan het beroemde Super Depor. Het team dat in de jaren negentig en in de eerste jaren van deze eeuw voor iedereen een geduchte tegenstander was. Wie herinnert zich niet de Brazilianen Mauro Silva en Bebeto, later gevold door Rivaldo en Djalminha. Aangevuld met de Kroaat Djucic, eigen kweek Fran en later door onze eigen Roy Makaay gaven zij onder eigenzinnig voorzitterschap van Augusto César Lendoiro kleur aan de Spaanse Primera División, met als hoogtepunt het kampioenschap van 1999/2000.

Van het memorabele elftal is alleen technicus Juan Carlos Valerón nog actief. Het is wellicht zijn laatste seizoen. Met zijn 37 jaar is hij bezig aan een lange afscheidstournee op de Spaanse velden. Hij zal ongetwijfeld ook in Camp Nou nog eenmaal naar de toeschouwers zwaaien.