Nieuws Februari 2012

Nog één stap van finale

De afgelopen dagen stonden de trainingen in het teken van de return van de Copa del Rey tegen Valencia. Na de 1-1 vorige week in het Mestalla, moet de ploeg van Guardiola woensdag nog vol aan de bak om door te gaan naar de finale. De Barça trainer zei hierover: “Valencia speelt altijd erg goed en ik schat ze ook erg hoog in. Ik verwacht dat, net als tegen Real Madrid, de wedstrijd pas beslist zal worden in de laatste minuut.”

Uit de ziekenboeg kreeg Guardiola begin deze week goed nieuws. Zowel Pedro als Iniesta trainde weer met de groep. Ook Xavi en Alexis zijn fit om te spelen. Het enige twijfelgeval voor Barça is Busquets. Deze heeft nog veel last van de vleeswond welke hij zaterdagavond op gelopen is tegen Real Sociedad.

Het 1-1 gelijkspel van vorige week is volgens Guardiola een goed resultaat en het team is ook dichtbij de finale. Tijdens de persconferentie herhaalde hij dan ook: “Ik weet dat we veel titels gewonnen hebben, maar deze spelers willen steeds weer een finale bereiken. De finale om de Copa del Rey is één van de mooiste.” Barça heeft woensdagavond genoeg aan een 0-0 gelijkspel, maar Guardiola vindt het tegen Valencia te gevaarlijk om daarop te spelen. Hij wil met zijn spelers vol voor de winst gaan.

De wedstrijd in Camp Nou begint woensdagavond om 21:00 uur en is te zien op sport1. Mocht u geen abonnement hebben op sport1 of om een andere reden de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u ook het live verslag van uw Fan Club volgen via Twitter.