Nieuws December 2013

Oefenwedstrijd voor Catalanen

Catalonië speelt maandagavond een interland tegen Kaapverdië. Heel wat Blaugranas zijn geselecteerd voor het team wat één keer per jaar een oefenduel speelt.

Martin Montoya, Cristian Tello, Cesc Fabregas, Gerard Piqué, Jordi Alba, Marc Bartra, Sergio Busquets en Sergi Roberto mogen hopen op speelminuten in het Olympisch Stadion. Ze Marc Valiente (Valladolid), Oriol Rosell (Kansas City), Victor Sanchez (Espanyol), Sergio Garcia (Espanyol), Bojan Krkic (Ajax) en Oriol Riera (Osasuna) zijn ook geselecteerd. Zij speelden in het verleden ook voor Barça.

Gerard Lopez is de debuterende coach. De voormalig middenvelder van FC Barcelona mag zijn ploeg naar een overwinning loodsen tegen een sterke ploeg. Kaapverdië had zich bijna geplaatst voor het WK, maar werd van deelname uitgesloten om het een geschorste speler had opgesteld. De wedstrijd begint maandagavond om 19.00 uur en is alleen via een livestream te volgen. Uiteraard brengt Fan Club Barcelona de volgende dag een verslag van de wedstrijd op de website.