Nieuws April 2018

One minute of magic...

In een generale repetitie voor de Copa del Rey finale later deze maand, speelde in het Ramón Sánchez Pizjuán een prachtige affiche af in La Liga. Franco Vázquez schoot Sevilla op een voorsprong de 36e minuut en die werd verdubbeld na de pauze door Luis Muriel. Luis Suárez en Lionel Messi redden een punt voor Barça met twee doelpunten binnen een minuut.

In een levendige opening waarin beide teams de aanval zochten werden de nodige kansen gecreeerd, waarbij Luis Suárez al in de derde minuut Sergio Rico tot een geweldige save forceerde.

Philippe Coutinho was de volgende Barça-speler die op doel schoot, omdat de bezoekers het initiatief probeerden te nemen. Aan de andere kant slaagden de defensie van Barça erin om Sevilla op afstand te houden, waarbij Marc-André ter Stegen soeverein zijn doelgebied leidde wanneer dat nodig was.

Negen minuten voor de rust gooide Franco Vázquez de wedstrijd open voor de Andalusiërs, volledig vrij in het zes metergebied tikte hij de bal in het doel. Daarna waren er voor beide partijen de nodige kansen voordat de scheidsrechter voor de rust floot.

Luis Muriel zette de gastheren binnen vijf minuten na de rust verder op voorsprong, de bal verliep op pijnlijke wijze buiten het bereik van ter Stegen het doel in. Dat dwong Ernesto Valverde om Lionel Messi vlak voor het uur in te brengen en zijn invloed was onmiddellijk duidelijk.

Drie kansen in evenveel minuten voor de bezoekers zagen de Blaugrana de overhand nemen, hoewel Sevilla het leeuwendeel van de kansen in de laatste fase zou hebben. Hun onvermogen om een van de kansen te benutten bood Barça hoop, en de late pressing van de bezoekers kreeg zijn beloning.

Niks te verliezen

De slimme kopbal van Ivan Rakitic kaatste in de 87e minuut na rust af via de paal, maar in de tweede aanval scoorde Luis Suárez op acrobatisce wijze een doelpunt. Met niets te verliezen stormde Barça voorwaarts en binnen 55 seconden na hun eerste goal, verzekerde Lionel Messi zich van de gelijkmaker. 2-2! FC Barcelona is nu één game verwijderd van het all-time La Liga-record voor opeenvolgende ongeslagen wedstrijden.

Barça's volgende opponent is AS Roma in de heenmatch van de kwartfinales van de Champions League. De wedstrijd in Camp Nou start op woensdag 4 april om 20.45 uur CET.

Klik HIER voor de samenvatting.

Foto: www.fcbarcelona.com