Nieuws Mei 2012

Open brief Rosell

Vandaag is er op de officiële website van FC Barcelona een open brief gepubliceerd om de “verjaardag” van de eerste Europacup I in de historie van FC Barcelona te vieren. Volgens de voorzitter van Barça staat 20 mei 1992 met gouden letters in de geschiedenis van de club geschreven en was dat de start van alle succes die nu beleefd worden.

Volgens hem hielden vele Barça fans in het stadion, maar ook thuis hun adem in, toen Ronald Koeman in de 111ste minuut van de wedstrijd een vrijetrap mocht nemen. De Nederlander schot krachtig en ontketent de bal achter de keeper van Sampdoria. De uitbarsting van de overweldigde vreugde, knuffels en tranen van geluk, is volgens Rosell een moment dat we voor altijd in leven moeten houden.

Ook had de voorzitter nog lovende woorden voor de helden die de Cup met de grote oren naar huis bracht, te beginnen met Johan Cruyff en Carles Rexach. Hij noemde beide heren de vaders van het Dream Team. Ook werd er terug geblikt op de gewonnen finales in Parijs, Rome en Londen in het nieuwe Wembley stadion. Rosell is samen met alle anderen uit het bestuur van Barça dat ondanks het missen van de Champions League finale van het seizoen 2011/12, er toch nog vele finales zullen volgen.

Wilt u zelf de gehele brief lezen, klikt u dan hier.