Nieuws Augustus 2019

Opening Johan Cruijff Stadion

Dinsdag 27 Augustus is een grote dag, want dan opent FC Barcelona officieel het Johan Cruijff Stadion. Dit is eerste fase van het Espai Barça project, met een capaciteit van 6.000 toeschouwers, dit stadion zal gebruikt worden door Barça B, Barça dames en de wedstrijden van de UEFA Youth League.

Om dit mooie moment te vieren zullen op deze dag tal van activiteiten plaatsvinden, naast een openingsceremonie worden er wedstrijden gespeeld tussen diverse jeugdteams van Barça en Ajax. Het Johan Cruijff Stadion zal het huidige Miniestadi vervangen, dat wordt gesloopt om plaats te maken voor het nieuwe Palau Blaugrana.

Gelegen in de buitenwijken van Barcelona in Sant Joan Despí, zal het de grootste attractie zijn van de Ciutat Esportiva Joan Gamper trainingscomplex, dit ligt maar 8.5 km van Camp Nou, en is goed verbonden met het centrum van de stad en de omliggende voorsteden.

Het prachtige asymmetrische ontwerp (gebaseerd op het historische Carrer Industria waar Barça speelde aan het begin van de 20ste eeuw) heeft een hoofdtribune met 1.000 zitplaatsen en een lager deel waar plaats is voor 5.000 toeschouwers, zij kunnen allen onder een dak de wedstrijden bekijken.

Foto:www.fc.barcelona.com