Nieuws November 2012

Opnieuw internationale onderbreking

Een aantal internationals van FC Barcelona is deze week weer met hun nationale team op pad. De interlands staan gepland voor de dinsdag en woensdag.

Woensdagavond (22:30u) speelt Spanje tegen Panama in het Rommel Fernández Stadion te Panama. Maar liefst acht Barça-spelers zijn opgeroepen voor de ploeg van Vincent del Bosque: Valdés, Alba, Busquets, Iniesta, Cesc, Pedro, Villa en Montoya. Laatstgenoemde maakte pas in augustus 2011 zijn debuut voor het Spaanse elftal. Del Bosque koos ervoor om Xavi Hernández rust te gunnen en nam in plaats van Xavi de middenvelder van Betis, Beñat, en de middenvelder van Athletic Club, Markel Susaeta mee. Piqué, Puyol en Thiago, van wie de laatste twee nog herstellende zijn van hun respectievelijke blessures, zijn eveneens niet opgeroepen.

Lionel Messi en Javier Mascherano zijn in Riyadh te Saoedi Arabië, waar zij met Argentinië zullen spelen tegen het elftal uit het Midden-Oosten. Messi brak afgelopen weekend het record van Pelé van het recordaantal doelpunten gescoord in één kalenderjaar en de Argentijn is slechts tien goals verwijderd van het schitterende record aller tijden van Gerd Müller (85).

Dani Alves is eveneens voor zijn nationale elftal opgeroepen en speelt in het Braziliaanse tenue tegen Colombia te New Jersey. Men heeft hoge verwachtingen met betrekking tot deze wedstrijd, aangezien beide teams hun beste spelers kunnen opstellen. Adriano moet helaas wel de wedstrijd missen wegens blessure.

Tot slot heeft Claudio Borghi, de coach van Chili, Alexis Sánchez geselecteerd voor de wedstrijd tegen Servië in Zwitserland (20:00u).