Nieuws Augustus 2019

Osasuna - Barça 2-2

Zaterdagmiddag heeft Barça niet weten te winnen van Osasuna. In Pamplona kwamen de Catalanen niet verder dan 2-2. Voorafgaand aan het duel werd een minuut stilte in acht genomen voor Xana Enrique, de 9 jarige dochter van voormalig Barça coach Luis Enrique, die eerder deze week overleed aan de gevolgen van botkanker.

De thuisclub beet vanaf het eerste fluitsignaal flink van zich af en zette de blaugranas snel onder druk. De Basken beloonden zich al snel met een treffer in de zesde minuut van Roberto Torres. Ondanks het overwicht, kon Barça niet gevaarlijk worden. Het team van Ernesto Valverde wist voor rust geen grote kansen te creëren, waardoor de ruststand 1-0 bleef.

Na rust kwam Barça scherper uit de kleedkamer. Al snel kwamen de Catalanen op gelijke stand. Na een fraaie voorzet van Carlos Perez wist Ansu Fati met een kopbal voor de 1-1 te zorgen. Het talent uit Guinee Bissau mag zich de jongste doelpuntenmaker van Barça noemen. Halverwege de tweede helft kwamen de blaugranas door een droog schot van Arthur op voorsprong. In deze fase van de wedstrijd ging het spel op en neer. Dit leidde tien minuten voor tijd tot de gelijkmaker, toen de Basken een strafschop kregen omdat Gerard Piqué hands maakte. Wederom was het Roberto Torres die deze kans niet liet liggen. In het resterende deel van het duel wist geen van de teams te scoren, waardoor het 2-2 bleef.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Semedo (46’ Ansu Fati), Piqué, Lenglet, Alba, Sergi Roberto, Busquets, Frenkie de Jong (82’ Vidal), Prez, Griezmann, Rafinha (53’ Arthur)

Foto: www.fcbarcelona.cat