Nieuws November 2009

Oud Barça doelman Enke overleden

Dinsdagavond is oud Barça doelman Robert Enke op 32 jarige leeftijd overleden. De momenteel voor Hannover '96 uitkomende Duitser werd in Hannover dood aangetroffen bij een spoorwegovergang. Men sluit een zelfdoding daarom nog niet uit.

Enke speelde één seizoen voor Barcelona. Dat was in 2002-03 onder leiding van Louis van Gaal. Hij werd echter nooit een vaste keuze. Hij had concurrentie van Bonano, maar beiden werden al snel ook nog door talent Valdés in de pikorde gepasseerd.

Enke zocht het daarna bij andere clubs en speelde de laatste jaren met succes bij Hannover, waardoor hij met regelmaat voor het Duitste elftal werd opgeroepen. Drie jaar geleden verloor Robert zijn dochter van twee.

Vlak voor de bekerwedstrijd van Barcelona tegen Leonesa zal dinsdagavond een minuut stilte worden gehouden.