Nieuws Januari 2010

Over dit moment heb ik veel gedroomd

De wedstrijd tegen Sevilla die met 1-2 verloren werd, bracht toch nog goed nieuws. Net na 9 uur brak het nieuws door dat Gaby Milito terug zou keren in het basis elftal van Barça. Dit was voor de eerste keer sinds de halve finale in de Champions League tegen Manchester United in april 2008.

Milito was blij om terug te zijn als voetballer op het veld en zei na de wedstrijd “Ik had gedroomd van de wedstrijd in ons stadion met onze supporters, het is alleen jammer van het resultaat”. De supporters schreeuwde zijn naam vanaf de aftrap en juichte iedere keer als hij aan de bal was. Ondanks de lange afwezigheid speelde Milito een wedstrijd alsof hij niet weg geweest was. In de achtenzestigste minuut werd hij gewisseld voor Busquets.

Milito had in de wedstrijd tegen Manchester United een blessure aan de rechter knie opgelopen. Tijdens de operatie werd geconstateerd dat er jaren geleden ook al een ingreep aan zijn knieband was geweest, hierdoor kreeg hij een nieuwe kruisband. Na deze operatie was er een lange tijd van revalidatie voor nodig, maar dit is nu bijna ten einde. Milito is nu hard aan het werk om honderd procent fit te worden, zodat hij ook weer de 90 minuten kan vol maken.