Nieuws Juni 2022

Pablo Torre is officieel blaugrana

De speler uit Cantabrië, in het noorden van Spanje, tekent een contract bij FC Barcelona tot 2026

Vandaag was Pablo Torre's eerste dag in blaugrana toen hij zijn contract bij FC Barcelona tekende en zijn nieuwe shirt voor het eerst in Camp Nou mocht dragen. Hij heeft een contract getekend tot en met 30 juni 2026, met een afkoopclausule van 100 miljoen euro.

Hij zette zijn pen op papier in het gezelschap van president Joan Laporta, vice-president voor sport Rafael Yuste, directeur van voetbal Mateu Alemany, de president van Barça B Jordi Casals, de directeur die verantwoordelijk is voor jeugdvoetbal Joan Soler en de directeur van jeugdvoetbal José Ramon Alexandro. Pablo Torre werd ook vergezeld door zijn agent Arturo Canales en verschillende leden van zijn familie, waaronder zijn ouders, die erbij wilden zijn op zo'n speciale dag.

Na de ondertekening trok Torre (die zich ook heeft aangemeld als Barça-lid) het Barça-shirt aan en genoot van zijn traditionele eerste balaanrakingen op het Camp Nou-veld.

"Blij om hier te zijn"

In een gesprek met de media van de club vertelde Torre hoe "gelukkig en opgetogen" hij is om zich bij de Barça-familie te voegen. "Iniesta en Xavi waren mijn jongenshelden", zei hij. "Ik beloof alles te geven voor dit team."

Top seizoen inclusief promotie

Pablo Torre werd geboren in Soto de la Marina op 3 april 2003 (19 jaar), en trad in 2015 toe tot het jeugdsysteem van Racing Santander. Hij maakte zijn debuut in het eerste team bij die club op 18 oktober 2020 in een competitiewedstrijd tegen Portugalete. Vorig seizoen speelde hij 34 wedstrijden en was een belangrijke reden voor de promotie van de ploeg naar de tweede klasse. Pablo Torre scoorde tien goals in de Primera RFEF (groep 1) en gaf 11 assists in de reguliere competitie en play-offs en de Copa del Rey.

De nieuwe aanwinst van Barça maakt ook deel uit van het Spaanse U19-team. Een rechtsbenige aanvallende middenvelder, hij is uitzonderlijk bekwaam en blinkt uit in het maken van doelpunten. Pablo Torre scoort ook heel gemakkelijk, getuige zijn indrukwekkende score.

Foto: www.fcbarcelona.com