Nieuws December 2020

Pak slaag in eigen huis

Vanavond stond wellicht de laatste confrontatie tussen Messi en Cristiano Ronaldo ooit op het programma. Beide spelers domineren al jaren het mondiale voetbal. Voor de ploegen gaat het alleen om prestige want ze zijn beiden al door naar de Achtste Finales.

Vanaf de aftrap domineerden de Italianen de wedstrijd, na wat kleine kansjes voor Juve ging Araujo in de fout door Ronaldo naar de grond te werken in het strafschopgebied. Cristiano benutte deze buitenkans. Barcelona laat er weinig tegenover zien. Het is breien tot aan de zestien. De 0-2 voor Juve volgt door een prachtige aanval welke door McKennie geweldig wordt afgerond. Vlak voor rust zijn de Catalanen meer te vinden in het strafschopgebied maar schoten van Messi en Dest missen hun doel.

Terwijl Braithwaite er na de rust ingekomen is voor Trincao gaat Juventus op dezelfde voet verder als in de eerste helft. Een interventie van de VAR, na hands van Lenglet, zorgt ervoor dat Ronaldo voor de tweede keer een strafschop benut, 0-3. De Catalanen moeten nu twee keer scoren om groepswinnaar te worden. Behoudens een kopbal van Griezmann op de lat komt Barça vooralsnog niet in de tweede helft. De vele wissels brengen ook geen vuur in het spel van de Catalanen….. Juventus blijft makkelijk overeind en verovert de koppositie.

Opstelling FC Barcelona: Ter Stegen, Dest, Araujo '80 (Minguesa), Lenglet '55 (Umtiti), Jordi Alba '55 (Firpo), Pjanic, de Jong, Messi, Griezmann, Pedri '66 (Puig) en Trincao '46 (Braithwaite)

Opstelling Juventus: Buffon, Danilo, De Ligt, Bonucci, Alex Sandro, Cuadrado '85 (Bernardeschi), Arthur '71 (Bentancurt), McKennie, Ramsey '71 (Rabiot), Morata '85 (Dybala) en Cristiano Ronaldo

Foto: www.fcbarcelona.com