Nieuws September 2014

Paris Saint-Germain zonder Ibrahimović

Maandagavond is bekend geworden dat Zlatan Ibrahimović niet van de partij zal zijn tijdens de wedstrijd FC Barcelona – Paris Saint-Germain in de tweede ronde groepsfase Champions League. de Franse topploeg hoopte dat haar Zweedse sterspeler op tijd hersteld zou zijn van een hielblessure, nadat hij al twee wedstrijden (tegen Caen en Toulouse) op de tribunes had uitgezeten. Na een medische controle op maandagochtend meldde PSG echter dat Ibrahimović niet zal spelen.

Een tegenvaller voor de Franse club, maar ook voor Ibrahimović, die ernaar uitkeek om tegenover zijn voormalige Club te staan. “Spelen tegen Barça is een bijzonder moment voor mij,” vertelt hij aan PSG media. “Ik had een fijn jaar bij Barça en leerde veel, zowel op als naast het veld. Tegen Barça spelen in de Champions League is een spectaculaire situatie; een goede ervaring voor ons, een geweldige wedstrijd en ik denk dat we er klaar voor zijn… Ik hoop dat we betere resultaten boeken dan de vorige keer.”

De PSG selectie heeft nog een bekend, ex-blaugrana gezicht in haar gelederen: Maxwell Scherrer, die van 2009 tot 2011 bij de Catalaanse club als linksback speelde. “FC Barcelona was een les in voetbal,” blikt Maxwell terug. “Een school van tactiek voor mij… De club is een voetballegende. Ik heb veel geleerd op tactisch niveau. Ik kwam op een goed moment bij Barça; we wonnen veel titels, de spelers waren individueel en als team geweldig. Een fantastische tijd voor me. De stad is ook fijn om in te wonen. Het was een geweldig moment, ik bewaar er fijne herinneringen aan.”