Nieuws Januari 2013

Pedro: “Deze doelpunten had ik nodig”

Op 12 januari is het vijf jaar geleden dat Pedro Rodríguez Ledesma onder Frank Rijkaard zijn debuut maakte in de hoofdmacht van Barça in de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Real Murcia als invaller voor Samuel Eto’o, midden tussen sterren als Zlatan Ibrahimović, Lionel Messi, Andrés Iniesta en vele anderen. “De tijd is voorbij gevlogen en heb het ontzettend naar mijn zin”, zei de aanvaller, die afgelopen zondag tegen Espanyol twee keer scoorde. “Omdat ik al een paar keer dichtbij was, had ik deze doelpunten extra nodig voor mijn zelfvertrouwen. Mijn hoop is, dat ik deze lijn voort kan zetten. Daarnaast ben ik gebrand om altijd een goede prestatie op het veld neer te zetten en om het team beter te maken”, vervolgde Pedro.

Over zijn eigen situatie bij FC Barcelona zei Pedrito het volgende: “Gelukkig krijg ik de kans van Tito Vilanova om me in de basis te bewijzen, maar mijn plek is nog lang niet gegarandeerd. Onze ploeg heeft zoveel goede voetballers en er is veel concurrentie voor in de basis. De coach bepaalt wie speelt.” De nummer zeventien van Barça is blij om van dit team uit te maken: “We hebben een geweldige start dit seizoen met goed en verzorgd spel, waarbij we veel kansen krijgen. Hierdoor kunnen we ook veel scoren.”

Natuurlijk heeft Pedro het FIFA gala op de voet gevolgd. “Messi is mogelijk de beste speler ooit en ik ben zo blij dat ik zoveel finales en titels met hem mogen delen. Hij heeft zoveel bereikt en ik vind het geheel terecht dat hij nu voor de vierde keer de Ballon d’Or heeft gewonnen”, verklaarde de aanvaller. Ook over de Coach van het Jaar, Vicente del Bosque, had Pedro tot slot een goed woordje over: “del Bosque is een aardige man die het beste uit iedereen kan halen. Hij verdient deze eer voor zijn carrière.”