Nieuws April 2012

Pedro: “Elke wedstrijd vanaf nu een finale”

Het is meer dan een jaar geleden, sinds februari 2011, dat Pedro voor het laatste in twee opeenvolgende wedstrijden tot scoren kwam. Maar na een seizoen waarin hij geplaagd werd door blessures lijkt de nummer zeventien weer terug in vorm te raken. “Het belangrijkste is dat ik me voel zoals nu. Ik voel me prima, net als het team. Vanaf nu is elke wedstrijd een finale,” zo zei Pedro in het programma ‘El Marcador’ van
Barça TV.

Dit seizoen heeft Pedro negen keer het net gevonden en in de laatste twee wedstrijden, tegen Zaragoza en Getafe, leek het erop dat hij zijn zelfvertrouwen hervonden had. “De goal van tegen Getafe was een beetje vreemd, de bal vloog erin. Maar ik ben er heel blij mee en ik draag het op aan mijn teamgenoot en vriend Abidal, die door een moeilijke tijd gaat. Ik wil hem al mijn steun geven.” Pedro had ook een boodschap voor het publiek in Camp Nou: “Ik weet niet hoe ik ze genoeg kan bedanken. Op dit moment voel ik me heel gelukkig, tevreden en vol zelfvertrouwen.”

Pedro is ook heel duidelijk over de situatie van het team. “We spelen heel goed als een team en we hebben de smaak echt te pakken. We hebben elke wedstrijd stuk voor stuk benaderd, hebben ons geconcentreerd op onszelf, wetende dat we geen misstap konden begaan.” Het is eveneens duidelijk dat het advies van Guardiola aan de spelers een sleutelrol heeft gespeeld: “We wisten dat Getafe een lastige wedstrijd kon worden, en dat we geconcentreerd het duel in moesten gaan. Niets anders. Dat is wat Guardiola ons zei. Op dit moment zal elke wedstrijd van de zes resterende wedstrijden zo zijn. We hebben ons doel bereikt dat we de afstand op de koplopers hebben verkleind, maar het zal nog steeds moeilijk zijn om ze in te halen.”