Nieuws Mei 2015

Pedro kan blijven

Als het aan de clubleiding ligt hoeft Pedro Rodríguez niet te vertrekken in de aankomende transferperiode die zal openen na het eindigen van dit voetbalseizoen. Pedro, die vanwege zijn geringe lengte liefkozend de verkleinende bijnaam Pedrito kent, moet het dit seizoen stellen zonder al te veel minuten in het eerste elftal van Barcelona. Wanneer iedereen fit is betekent dit dat er geen plek is voor Pedro bij de startende elf, aangezien Messi, Suárez en Neymar (MSN) altijd verzekerd zijn van een basisplaats. Ondanks een handje vol met doelpunten wist Pedro dit jaar dus nog niet zijn stempel te drukken op het Barça van Luis Enrique. In 2011 was hij nog de gevierde man door onder andere de score te openen in de finale van de Champions League, maar sindsdien wist Pedro nog maar met schaarse wedstrijden zijn oude niveau te halen. Met de komst van Neymar en de aanwezigheid van Alexis was het aantal wedstrijden vorig jaar al flink afgenomen.

Toch zegt Ariedo Braida dat Pedro niet mag vertrekken in de aankomende transferperiode. Door de straf die FC Barcelona kreeg van de FIFA mogen ze in de aankomende transferperiode geen aankopen doen, en wanneer Pedro zou vertrekken zou er een gat vallen in de al dunne aanval. Pedro heeft nog een verbintenis tot 2016 en wanneer hij niet wordt verkocht loopt Barcelona het risico dat de man van de Canarische Eilanden vervolgens na het aankomende seizoen gratis de deur uit loopt. ''Hij zal een speler van Barcelona blijven. Hij is ontzettend belangrijk voor ons en hij vertrekt niet. Hij heeft nog een doorlopend contract bij ons, en ook omdat we met de transferban zitten zal hij blijven.'' Hiermee geeft Braida dus aan de Pedro niet hoeft te rekenen op een vertrek, al heeft Pedro al wel laten doorschemeren dat hij niet nog een jaar als tweede optie wilt fungeren. Pedro zou mogelijk naar Bayern kunnen.

''Het is een moeilijke periode, maar ik moet geduld hebben en aan het eind van het seizoen beslis ik.'' Hiermee geeft Pedro dus aan dat hij eerst de prijzen wilt binnenslepen met FC Barcelona en vervolgens over zijn toekomst zal beslissen. Hopen jullie dat Pedrito speler blijft bij Barcelona of denken jullie dat hij beter een nieuwe club kan zoeken om zo aan speeltijd toe te komen?