Nieuws Oktober 2011

Pelé op WK clubteams tegen Barça?

Een rentree van Pelé in het voetbal is mogelijk erg dichtbij.De Braziliaanse legende, door sommigen gezien als de beste voetballer ooit, overweegt om nog één keer zijn kicksen aan te trekken. Nadat het eerder speculaties waren, heeft FC Santos de oud-aanvaller nu daadwerkelijk een aanbieding gedaan om mee te doen aan het WK voor clubteams. De 70-jarige Pelé zou dan samenspelen met zijn soms meer dan 50 jaar jongere collega's.

Voorzitter Luis Riberio verkondigt vandaag in Braziliaanse media dat Pelé positief heeft gereageerd op het voorstel van zijn oude werkgever. “Hij beloofde te gaan trainen om fit te worden voor een paar minuten. Ik heb ook al gesproken met trainer Muricy Ramalho en hij werkt mee.” Het enige obstakel is, zo zegt Riberio, Pelé zelf. Als de man die in 1962 en 1970 al eens de wereldbeker voor clubteams veroverde het wil, kan hij zelfs zijn geliefde nummer tien op de rug krijgen. Voor Pelé zou het zijn eerste officiële wedstrijd zijn sinds hij in de Verenigde Staten in een duel tussen de New York Cosmos en Santos afscheid nam. Dat was maar liefst 34 jaar geleden, in 1977.

Het WK voor clubteams vindt van 8 tot en met 18 december aanstaande plaats in Japan. Santos kan, als Zuid-Amerikaans kampioen, tegen Champions League-winnaar FC Barcelona komen te spelen in de finale. Beide teams zijn automatisch geplaatst voor de halve finale.