Nieuws Mei 2012

Pep vs Tito voor het goede doel

Na het Copa Del Rey feest mochten de spelers van FC Barcelona zondag weer een wedstrijd spelen. Dit keer in de zaal van Paulau Sant Jordi, waar de Blaugranas een liefdadigheid duel speelde. Onder het motto 'Marathon against Poverty' streden Guardiola’s Barça tegen Vilanova’s Barça. Maar liefs 14.000 toeschouwers kwamen op de wedstrijd af. De Blaugranas waren te zien in de nieuwe tenues van komend seizoen.

Guardiola begon het duel met Masip, Sergio Busquets, Adriano, Iniesta, en Tello en op de bank Dos Santos, Muniesa en Gustavo. Vilanova stuurde Pinto, Montoya, Piqué, Xavi en Pedro het veld op en had op de bank Bartra, Espinosa en Rodri zitten. FC Barcelona zou voor ieder doelpunt dat gemaakt werd 300 euro aan het goede doel geven. De wedstrijd eindigde in een 8-8 gelijkstand wat dus neerkwam op 4.800 euro richting mensen die te maken hebben met ernstige armoede. In een leuke wedstrijd wisten zelfs Pinto en Valdés te scoren.