Nieuws Oktober 2011

Piqué één duel verwijderd van 150 wedstrijden

Als de centrale verdediger aanstaande zaterdag tegen Racing Santander opgesteld wordt, zal dat zijn 150e officiële wedstrijd voor FC Barcelona zijn.

Hij mag dan pas 24 jaar zijn, maar de statistieken van Gerard Piqué lijken al veel op die van een daadwerkelijke veteraan. Zijn eerste wedstrijd voor het eerste van FC Barcelona was tegen Wisla Krakow op 13 augustus 2008, in de kwalificatieronde voor de Champions League. Hij was toen pas 21 jaar en was net teruggekeerd naar Barcelona na een aantal jaar bij Manchester United. Piqué kwam in de 77e minuut het veld op als vervanger van Dani Alves. Sindsdien heeft hij hard gewerkt om een vaste plek in de startende elf te veroveren.

Hoewel Piqué een verdediger is, scoort hij af en toe ook een goal. In zijn drie (en een beetje) seizoen in het blaugrana shirt wist hij elf keer het net te vinden. Zijn meest bekende goal was de zesde Barcelona goal in de 6-2 overwinning op Real Madrid in het 2008/09 seizoen. In totaal heeft hij zes goals in de Liga gescoord, vier in de Champions League en één in de Copa del Rey.

Piqué heeft in alle competities gespeeld waaraan FC Barcelona heeft meegedaan, en dat ziet er als volgt uit:
Liga: 90
Cup: 14