Nieuws Juni 2018

Piqué en Suárez gaan voor de 100 interlands

Gerard Piqué is een van de meest actieve spelers in Spanje en is een fundamenteel onderdeel geweest van het meest succesvolle tijdperk van zijn land. Hij zal deze woensdagnacht een mijlpaal bereiken, zijn 100e officiële optreden voor Spanje in de wedstrijd tegen Iran. Ook Luis Suárez speelt zijn 100e wedstrijd voor Uruguay, tegenstander is Saoedi-Arabië.

Hoewel hij zijn eerste wedstrijd speelde voor Spanje op 11 februari 2009, in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Engeland, kwam Piqué's echte debuut voor 'La Roja' op 28 maart van dat jaar. Hij scoorde het enige doelpunt van de wedstrijd tegen Turkije (1-0).

In de daaropvolgende jaren zou Piqué deel uitmaken van de winnende ploeg van het WK2010 in Zuid-Afrika en de winnaar van het Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.

Suárez is een enorm belangrijke speler voor Uruguay en zorgde er persoonlijk in 2011 voor de Copa America binnen te halen. Hij is ook de topscorer aller tijden van het land, Suàrez heeft 51 keer het net gevonden sinds zijn debuut in 2007.

Mocht een van de twee vandaag hun 100e interland claimen, dan zouden ze zich aansluiten bij een selecte groep Barça-spelers met 100 of meer caps op hun naam: Xavi Hernández, Andrés Iniesta, Andoni Zubizarreta, Cesc Fabregas en Carles Puyol (allemaal voor Spanje).

Volg de spelers van Barça op het WK met de hashtag: #Barçaworldcup.

Foto: www.fcbarcelona.com