Nieuws December 2012

Piqué haalt uit naar Mourinho

Gerard Piqué heeft in een gesprek met Barça TV gereageerd op de uitlatingen van Real Madrid coach José Mourinho over de recente blessure van zijn teamgenoot Lionel Messi. El Pulga viel in het Champions League-duel met Benfica geblesseerd uit, maar kon vier dagen later weer spelen tegen Real Betis. In Sevilla vond Messi twee keer het net en zo verbeterde hij het record van Gerd Müller. Toen Mourinho werd gevraagd naar de fitheid van de inzetbaarheid van zijn speler Karim Benzema, zei de coach het volgende: "Ik denk dat Benzema zondagavond niet inzetbaar zal zijn. Dat denk ik omdat een speler een paar dagen na een blessure niet kan spelen. Soms gebeurt dat echter wel eens. Er zijn voorbeelden dat een speler per brancard van het veld moet en twee dagen later speelde hij weer."

Piqué was na afloop van de met 4-1 gewonnen wedstrijd tegen Atletico Madrid niet mild voor de Portugees. "Mourinho is zelf nooit voetballer geweest, hij begrijpt ze niet. Dat is wel duidelijk geworden. Ik heb totaal geen begrip voor zijn uitspraken. Ik walg ervan dat er vanuit Madrid wordt getwijfeld aan de professionaliteit van een ploeggenoot." Voor Piqué was er naast de overwinning, nog een reden voor een feestje. Met zijn sterke optreden tegen Atletico Madrid speelde de zelf opgeleide verdediger zijn 200e duel voor de Blaugranas. Hij voelt zich mentaal en fysiek helemaal in orde. Dit kwam ook tot uiting in de wedstrijd, toen hij de moeilijke taak had om Radamel Falcao uit te schakelen. Ondanks dat de spits van Atletico scoorde, kon Piqué terugkijken op een goede wedstrijd.