Nieuws Mei 2008

Piqué keert terug bij Barça

Het gaat even snel bij Barcelona, want op twee dagen tijd werden twee nieuwe spelers aangetrokken. Gisteren werd Seydou Keita zich als eerste aanwinst aangekondigd en vanmiddag meldde Gerard Piqué zich in Camp Nou om zijn overgang te concretiseren. Hij is aangetrokken om het verdedigend compartiment te versterken.

Helemaal nieuw is Barcelona en de Spaanse competitie niet voor de 21-jarige Piqué, want hij doorliep bij Barça de jeugdreeksen en kwam in het seizoen 2006-2007 voor Zaragoza uit. Aan die club werd hij toen uitgeleend door Manchester United, de Engelse club die Piqué vier jaar geleden weghaalde uit Barcelona.
Bij de kersverse Champions League winnaar kwam Piqué niet echt veel aan de bak, hij speelde er slechts 13 competitiewedstrijden, waarvan negen tijdens de pas afgelopen campagne. Barça betaalt Manchester voor deze transfer een som van om en bij de 5 miljoen euro.