Nieuws Mei 2018

Plichtmatige overwinning Barça

Een flink gewijzigd Barça trad vanavond in Camp Nou aan tegen Villareal CF. Beide ploegen zouden dit duel al gespeeld hebben op 21 april, echter de Spaanse voetbalbond besliste dat op die dag de Copa del Rey finale gespeeld moest worden... Voor Barça staat er alleen nog prestige op het spel terwijl Villareal met een goed vorm en een Europese ticket op zak naar Barcelona afreist.

1e Helft

Na een korte aftastende fase wordt meteen duidelijk dat het 'B-elftal' van Barça heer en meester is in deze helft. Villareal komt niet aan voetballen toe. Al vroeg in de wedstrijd gooit Barcelona de wedstrijd open. Een prachtige individuele actie en dito schot van Dembelé kan doelman Asenjo de bal niet goed verwerken waarna Coutinho er als de kippen bij is om de 1-0 binnen te schieten. Niet veel later hangt de tweede erin. Een prachtige steekpass van Iniesta op de opkomende Digne die de bal vervolgens breed legt op Paulinho die de bal binnentikt, 2-0. Villareal is deze helft twee keer gevaarlijk geweest maar beide keren stond Cilissen zijn mannetje. Het hoogtepunt van de 1e helft komt van Iniesta en Messi. Een aanval van Barça over vele schijven, Messi speelt Iniesta aan die de bal direct door de lucht weer bij Messi brengt en direct op doel schiet en tevens zijn 34e van het seizoen scoort, keeper Asenjo kansloos laat. Direct valt het rustsignaal.... 3-0!

2e Helft

Het begin is duidelijk voor Villareal, na een drietal mogelijkheden scoort het dan toch de 3-1 via een afgeslagen bal van Sansone. Daarna volgt een saaie tweede helft. Barça speelt plichtmatig, creeërt weinig en vind het wel best. Villareal doet zijn best.... Het wordt in de slotfase nog 4-1 na een briljante actie van de ingevallen Rakitic. De Kroaat legt een drietal spelers in de luren waarna hij de bal aflegt op Dembélé die makkelijk kan binnenschieten. Diep in blessuretijd zorgt Dembélé nog voor de 5-1 eindstand. Zo blijft de ploeg van Valverde, met nog twee wedstrijden te gaan, op koers voor een uniek record. 'Een heel seizoen ongeslagen'.

Opstelling FC Barcelona

Cilissen, Digne, Vermaelen, Pique '80 (Yerri Mina), Semedo, Paulinho, Iniesta '61 (Suarez), Sergio Busquets '65 (Rakitic), Coutinho, Dembélé, Messi

Opstelling Villareal CF

Asenjo, Costa, Ruiz, Gonzalez, Gaspar, Trigueros '57 (Javi Fuego), Cheryshev '46 (Sansone), Castillejo, Rodri, Fornals, Bacca '69 (Unal)