Nieuws April 2012

Pre-seizoen 2012/13 in Europa

Woensdag maakte FC Barcelona bekend dat de seizoensvoorbereiding 2012/13 in Europa zal plaatsvinden. Vier of vijf vriendschappelijke wedstrijden, die nog vastgelegd moeten worden, zullen in de zomer georganiseerd worden ter voorbereiding op het nieuwe seizoen.

De Club is van mening dat het pre-seizoen van aanstaande zomer een speciaal formaat vereist dat vriendschappelijke wedstrijden in Europa combineert met het besteden van tijd op meer lokale plekken. Het doel is om te compenseren voor de ophoping van wedstrijden in de afgelopen seizoenen, en om rekening te houden met de extra inspanning die nodig zal zijn voor het EK en de Olympische Spelen.

Barça wil al haar fans over de hele wereld, die uitgekeken hebben naar een bezoek van de blaugranas, bedanken en verzekert hen dat de Club toegewijd zal blijven aan het doen van internationale tours in de toekomst.