Nieuws Juni 2012

Promotie 7 spelers naar Barça B

Zeven spelers van de Juvenil A, een keeper, twee verdedigers, twee middenvelders, een aanvallende middenvelder en een spits, zijn gepromoveerd naar het team van Eusebio Sacristán. Bañuz, Ayala, Grimaldo, Patric, Miguel Ángel, Quintillà en Dongou maken allen per direct de overstap van de Juvenil A (spelers onder 18) naar Barça B. Hieronder worden de talenten kort voorgesteld.

Miguel Bañuz is geboren in Elche en wordt 19 jaar op 26 juni. In de zomer van 2011 verliet Bañuz de club van zijn geboorteplaats om naar Barcelona te verhuizen. Miguel was de vaste keeper van het Juvenil A team ondanks dat het pas zijn eerste seizoen was bij FC Barcelona. Hij neemt de plaats in van Rubén Miño die deze zomer transfervrij naar Real Mallorca vertrok.

Sergio Ayala werd 19 jaar geleden geboren in Sant Feliu de Llobregat en voetbalt al sinds de Benjamins (jonger dan 10 jaar) bij FC Barcelona. De linksvoetige centrale verdediger voetbalde in alle jeugdelftallen en mag zich nu bewijzen bij Barça B.

Alejandro Grimaldo is geen onbekende in het team van Eusebio. De coach liet Grimaldo debuteren bij Barça B op 14 september 2011 tegen Cartagena. Hij voetbalde gelijk de hele wedstrijd en zag de jonge Catalanen met 4-0 overtuigend winnen. Grimaldo is een linker verdediger die graag zowel verdedigend als aanvallend voetbalt. Dit wordt zijn vierde seizoen bi j FC Barcelona nadat hij de overstap maakte van de jeugd van Valencia. Dat is ook zijn geboorteplaats en de verdediger is de jongste van de zeven spelers; hij wordt 17 op 20 september.

Patricio Gabarrón is geboren in Murcia en voetbalt al vier seizoenen bij FC Barcelona. Patric kwam van de jeugd van Villarreal en is een middenvelder. Vorig seizoen mocht de 19-jarige al meerdere keren trainen met de spelers van Barça B, maar wacht nog op zijn officiële debuut in het team van Eusebio.

Miguel Ángel Sainz-Maza verhuisde in de zomer van 2011 van Racing Santander naar Barcelona. Ángel is 19 jaar en is een aanvallende middenvelder. Zijn favoriete positie is net achter de spitsen, maar hij kan ook goed uit de voeten als vleugelaanvaller. Als laatste zijn de vrije trappen van Ángel ook de moeite waard (video).

Jordi Quintillà heeft twee seizoenen bij de Juvenil A gevoetbald. De speler uit Lleida is ook 19 jaar en een centrale middenvelder. Al kan Jordi ook prima aan de linker- en rechterzijde van het middenveld uit de voeten.

Jean-Marie Dongou is 17 jaar geleden geboren in Kameroen en kwam via de Fundación Eto'o naar Barcelona. Ondanks zijn jonge leeftijd is Dongou geen onbekende voor zijn nieuwe ploeggenoten. Vorig seizoen kreeg Jean-Marie al 125 minuten in twaalf Segunda División wedstrijden en scoorde daarbij twee goals. In de vier jaar dat Dongou in de jeugdelftallen van FC Barcelona voetbalt, scoorde hij al een gigantische hoeveelheid doelpunten. Zo scoorde de Kameroener in zijn eerste seizoen 2008/09 bij Infantil A maar liefst 58 competitiedoelpunten!