Nieuws Maart 2014

Puyol gaat Barça verlaten

Carles Puyol heeft dinsdagmiddag op een ingelaste persconferentie laten weten FC Barcelona in de zomer te verlaten.

De 35-jarige aanvoerder heeft aangegeven per 30 juni te stoppen als voetballer bij Barça. De robuuste verdediger speelde zijn hele profcarrière bij de Catalaanse formatie en het besluit was dan ook niet zomaar genomen. “Na twee operaties was het voor mij moeilijk om terug te keren op het niveau wat ik eis”, aldus Puyol. Het contract is in goed overleg met de clubleiding ontbonden zodat de speler vanaf a.s. zomer aan de slag kan gaan bij een andere club.

In 1995 voegde Puyol zich bij FC Barcelona. In oktober van het jaar 1999 debuteerde de Catalaan voor de club van zijn dromen om vervolgens alle prijzen te winnen als clubvoetballer, 21 in totaal waaronder drie maal de Champions League. Ook als international ginghet de verdediger voor de wind. Met Spanje won hij de Europese en de wereldtitel.