Nieuws September 2011

Puyol, Maxwell, Afellay en Adriano weer inzetbaar

Josep Guardiola heeft de vijf geblesseerde spelers weer terug in zijn selectie en beschikbaar voor de competitiewedstrijd tegen Real Sociedad.

Alleen Gerard Piqué is nog niet inzetbaar en hij werkte apart van het team aan zijn herstel samen met Marc Muniesa van Barça B.

Van de vier was Carles Puyol het langst geblesseerd. De verdediger kwam voor het laatst in actie tijdens de gewonnen finale van de Champions League op 28 mei. De Catalaan werd in juni geopereerd aan zijn knie.

Ibrahim Afellay en Maxwell raakten geblesseerd tijdens de tour door de USA. De Nederlandse international stond ruim een maand aan de kant met een hamstringblessure. Afellay kan morgen tegen Real Sociedad zijn eerste speelminuten van dit seizoen maken. Adriano verliet geblesseerd het veld in Monaco tijdens de UEFA Supercup.