Nieuws Oktober 2011

Puyol: “Pep is de juiste persoon voor ons”

Het zal de aankomende tijd nog vaak gaan over de toekomst van Josep Guardiola bij Barcelona. De succesvolle coach heeft een aflopend contract in Catalonië en heeft nog in het midden gelaten of hij zijn contract tot de zomer van 2012 zal gaan verlengen. Guardiola kiest er nadrukkelijk voor om zijn contract telkens voor slechts één jaar te verlengen.

Vanuit meerdere hoeken binnen de club zijn er geluiden te horen van personen die hopen dat de trainer besluit om te blijven. Zo ook Carles Puyol. De aanvoerder van Barcelona is maar wat tevreden dat hij onder Guardiola mag werken en hoopt dan ook vurig op het feit dat hij bijtekent. “Uiteindelijk is het zijn beslissing, wij accepteren die. Maar hij weet dat we hem graag willen behouden als trainer. Hij is de juiste persoon om dit team te leiden”, zo stelde de verdediger in een interview met Radio Catalunya.

Gerard Piqué verwacht niet dat Guardiola zich genoodzaakt ziet te vertrekken. “Ik wil geen druk op de schouders van de trainer leggen. Hij doet dingen op zijn manier, zoals hij dat elk jaar doet. Hij heeft tot nu toe elk jaar een nieuw contract getekend en ik denk dat hij dat dit jaar opnieuw doet”, zegt Piqué in El Mundo Deportivo. “Hij houdt van zijn baan en de spelers geloven in hem. Ik denk dat dit het beste team uit de historie van het voetbal is en dit team mag nooit uiteenvallen. Pep heeft geen enkele reden om deze club te verlaten”, aldus de verdediger.

Ook voorzitter Sandro Rosell hoopt vurig dat Josep Guardiola na dit seizoen bij FC Barcelona blijft. Rosell zegt er alles aan te zullen doen om Pep voor de regerend Spaans en Europees kampioen te behouden. “Guardiola is en blijft degene die we willen voor deze baan”, geeft Rosell aan in een interview met Onda Cero. “We waarderen hem ten zeerste, hij is met afstand de beste trainer die Barcelona ooit heeft gehad. Daarnaast is hij zelf een echte culé. We zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat hij na dit seizoen geen 'nee' tegen ons zegt”, belooft de preses plechtig.

Dit is wat Guardiola zelf over zijn toekomst zegt: