Nieuws Juli 2011

Puyol traint alleen

Een van de nieuwe feiten van de training van woensdag was de aanwezigheid van Carles Puyol op veld twee. De aanvoerder, die alleen trainde, heeft het rennen weer opgepakt.

Josep Guardiola liet tijdens zijn persconferentie dinsdag al weten dat Puyol met een enorme vaart vooruitging na de blessure aan zijn linkerknie. Woensdagochtend trainde Barça’s aanvoerder alleen en begon hij weer met wat rennend werk in het gezelschap van een herstelcoach.

Op 1 juni, slechts zeven weken geleden, werd Puyol geopereerd om de problemen met zijn linkerknie te verhelpen. Die problemen hadden er al vanaf februari voor gezorgd dat Puyol amper speelde. Na de operatie was de diagnose dat de verdediger zo’n twee à drie maanden eruit zou liggen.

In totaal speelde Puyol afgelopen seizoen 27 wedstrijden (zeventien in de Liga, acht in de Champions League, en twee in de Cup). Zijn laatste drie waren in de Champions League tegen Real Madrid, en de laatste paar minuten van de finale in Wembley, wedstrijden waarin hij zichzelf opofferde voor het team.