Nieuws Juli 2013

Rafinha verlengt tot 2016

Rafa Alcántara, “Rafinha”, was donderdag te vinden in het kantoor van FC Barcelona om een contract te ondertekenen dat hem tot 2016 aan de club verbindt. Dit deed de 20-jarige Braziliaan in het gezelschap van onder andere Barça’s vicepresident Josep Maria Bartomeu, voetbaldirecteur Andoni Zubizarreta, en zijn vader, voormalig voetballer Mazinho.

“Ik ben heel blij dat ik bij Barça mag blijven,” sprak de speler over zijn nabije toekomst. “Ik negeer de optie om ergens anders op huurbasis heen te gaan niet. Als ik weg moet om speeltijd te krijgen, dan is dat geen probleem. Maar ik kwam hier toen ik dertien was met de droom om het op een dag te schoppen tot het eerste elftal. Nu dat mijn droom uitkomt, ben ik enorm blij. Deze club heeft me waarden en een opleiding gegeven. Ik ben de speler die ik nu ben dankzij Barça,” aldus de jonge voetballer.

Het oorspronkelijke contract van de Braziliaan liep tot eind juni 2014. In het nieuwe contract is een afkoopsom van 30 miljoen euro opgenomen.
Afgelopen seizoen speelde Rafinha 36 wedstrijden voor Barça B en scoorde hij tien doelpunten. Zijn contractverlenging betekent dat hij nog op zijn minst drie jaar in het Catalaanse kamp blijft en de twintiger liet via zijn Twitter account (@rafinha_alc93) weten enorm blij te zijn.