Nieuws April 2013

Reacties na Bilbao

Na het 2-2 gelijke spel tussen Athletic Bilbao en FC Barcelona kwamen de reacties van de spelers en de technische staf van Barça. Messi was met een doelpunt en de assist op Alexis bepalend voor de Blaugrana’s. “Met Messi gaat het goed. Hij herstelt zoals gepland en hij heeft een goede wedstrijd gespeeld”, aldus Jordi Roura. “Wat is het jammer om de voorsprong in de laatste minuten in rook op te zien gaan. Athletic had al bewezen dat ze in eigen huis moeilijk te verslaan zijn en dat hebben ze nu ook weer laten zien”, aldus de assistent coach. Over de naderende ontknoping in de Primera División vertelde Roura het volgende: “We zullen wedstrijd voor wedstrijd het kampioenschap binnen moeten halen.” Over Alex Song, Thiago Alcántara en Alexis Sánchez was Roura zeer te spreken. “Song, Thiago en Alexis hebben alle drie fantastisch gespeeld. We zijn als technische staf echt trots op ze.”

Thiago zelf gaf ook nog een reactie op de wedstrijd. “Athletic Bilbao gaat altijd voor de winst. Opgeven komt niet in hun op”, aldus de uitblinkende middenvelder. De oudste Alcántara maakt zich niet druk over het naderende kampioenschap: “We zijn goed in vorm en we willen altijd winnen. Er kan nog van alles gebeuren, maar ik denk dat alles wel goed komt.”

Een van de andere uitblinkers was Alexis Sánchez. De aanvaller zorgde zelfs voor de voorsprong door een assist van Lionel Messi in het doel te werken. Dat de Chileen niet tevreden is met het gelijke spel tegen de Basken, laat hij duidelijk merken: “Dit gelijke spel geeft een nare smaak, maar Athletic heeft er hard voor gevochten.” Alexis complimenteerde Lionel Messi, de aangever van de 1-2: “Wanneer Messi het veld in komt, gebeurt er iets in het elftal. Hij is zó goed.”