Nieuws April 2010

Reacties na Inter - Barça

Na het verlies tegen Inter Milaan overheerste allereerst de teleurstelling in het kamp van FC Barcelona. De spelers gaven toe dat ze slecht gespeeld hebben, waar de pers vooral boos was op de arbitrage. Zelfs de Madrileense krant AS schreef dat de scheidsrechter Barcelona meerdere malen heeft benadeeld.
El Mundo Deportivo is zelfs met 10 redenen gekomen waarom Barça de finale alsnog gaat halen. Ze noemen onder anderen de sterke vorm van Barça in het eigen stadion, het feit dat de finale in het stadion van Madrid wordt gespeeld en natuurlijk de resultaten uit het verleden. Zo verloor Barça in 2000 met 3-1 bij Chelsea, maar wonnen ze de terugwedstrijd met maar liefst 5-0.
In het tussenliggende weekend speelt Barça thuis tegen Xerez, op papier een makkelijke tegenstander. Guardiola kan enkele spelers dus wat rust gunnen, alhoewel ze moeten waken voor onderschatting. Xerez is overigens samen met Villarreal een ploeg waar Messi nog nooit tegen heeft gescoord.
Het is in ieder geval zeker dat Puyol er niet bij zal zijn tegen Inter Milaan. Zijn dubieuze gele kaart zorgde ervoor dat hij geschorst is en deze kaart zal niet ongedaan gemaakt kunnen worden. Iniesta zal er ook niet bij zijn, maar hij speelt op de achtergrond een belangrijke rol. Guardiola noemt zijn doelpunt van afgelopen seizoen tegen Chelsea hét voorbeeld van loon naar werken. Op dat moment leek Barcelona de finale mis te lopen, maar door het doelpunt van Iniesta werd de finale alsnog bereikt. De rest is geschiedenis.