Nieuws Mei 2022

Real Betis - FC Barcelona

De eerste van vier bepalende wedstrijden wordt zaterdag 7 mei 21.00 uur, gespeeld bij Real Betis. Deze tegenstander bezet op dit moment de 5e plaats in La Liga. 8 punten achter Barça. Een gevaarlijke tegenstander. Enkele belangrijke spelers: Fekir, Bellerin, Bravo, Iglesias, Guardado, Juanmi, Carvalho, Tello, Ruiz, Joaquín (aanvoerder) en Hermoso.

Barça zal volop geconcentreerd moeten zijn om de drie punten mee te nemen. De wedstrijd in Camp Nou werd een teleurstellende 0-1. We zijn gewaarschuwd!!

Voluit: Real Betis Balompié is de 2e club uit Sevilla. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het Estadio Benito Villamarín (56.500 toeschouwers). Opgericht in 1907. Trainer: Manuel Pellegrini (ook niet de eerste de beste!!).

Real Betis won de landstitel in 1935 en de Copa del Rey in 1977 en 2005. Tot 3 keer toe degradeerde Real Betis naar de Segunda División A. Betis speelde in 2005/06 in de Champions League; 3 x in de Europa League; 2 x in de Europacup 2; 6 x in de UEFA cup en men nam 1 x deel aan de Jaarbeursstedenbeker. Wie herinnert zich dat nog?

Vele trainers kwamen en net zo veel gingen er weer. Een duiventil. Trainers in de afgelopen tientallen jaren: Fernández, Ferrer, Cúper, Chaparo, Pepe Mel, Garido, Calderón, Velázquez, Merino, Poyet, del Arno, Quique Setién, Rubi en Pellegrini.

Oud-spelers o.a: Extebarria, Vadilo, Edu, Rafael van der Vaart, Gerrie Muhren, Rick van Wolfswinkel, Inui, Finidi George, Vogel, Guardado.

Is natuurlijk wel ff leuk al die namen uit het verleden maar het gaat om de wedstrijd op zaterdag 7 mei 21.00 uur. Moet er gewonnen worden? Ja. Moet er van de eerste tot de laatste seconde geknokt worden? Jazeker. Hopelijk met het befaamde spel. Je niet te veel laten intimideren door het publiek of de scheidsrechter. De 2e plek is een noodzaak en de punten moeten mee naar Barcelona.

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com