Nieuws April 2014

Real Jaén - Barça B 0-3

Barça B is niet te stoppen, want zondagmiddag is er wederom een overwinning behaald. In het uitduel tegen Real Jaén werd het 0-3 voor de Catalaanse beloften.

De thuisclub begon sterk aan het duel, maar toch was de eerste kans voor Barça B. Denis Suárez schoot van afstand, maar deze werd gekeerd door Rene, de keeper van Real Jaén. Enkele minuten later liet Jona de eerste kans voor de Andalusiërs optekenen. Zijn schot werd gepakt door Jordi Masip, de Catalaanse keeper. Naarmate de eerste helft vorderde, kwam het team van Eusebio Sacristán beter in de wedstrijd. Halverwege de eerste helft kreeg Sandro Ramirez een grote kans, maar zijn schot ging over. Even later wist Espinosa het doel wel te vinden. Real Jaén probeerde voor rust nog de gelijkmaker te forceren, maar stuitte steeds op de Catalaanse verdediging, wat resulteerde in een 0-1 ruststand.

Na de rust kwam Barça B uit de startblokken. Sandro Ramirez scoorde wel, maar zijn treffer werd afgekeurd vanwege buitenspel. Ook Grimaldo probeerde de defensie via een afstandsschot te verrassen, maar wederom stond de keeper van de thuisclub op de goede plek. Het duurde tot de 83e minuut voordat de Catalaanse beloften de score verdubbelden door een goal van Jean Marie Dongou. De spits wist in de laatste minuut de keeper van Real Jean nog een keer te verrassen om zo voor de 0-3 eindstand te zorgen.

Door deze overwinning zijn de Catalaanse beloften zeven wedstrijden op rij ongeslagen. Barça B staat met nog acht wedstrijden te spelen op een vijfde plaats in de Segunda División.

Opstelling Barça B: Masip, Sergi Gómez, Patric (46’ Bagnack), Ilie, Dongou, Espinosa, Grimaldo (71’ Planas), Ié, Denis Suárez, Edu Bedia en Sandro (56’ Samper)