Nieuws Februari 2019

Real Madrid - Barça 0-3

Vanavond speelt Barça de eerste van 2 Clasicos van deze week. De eerste clash is de return van de halve finale Copa del Rey. Wedstrijd 1 eindigde in Camp Nou in een gelijkspel (1-1). Messi speelt zijn 40e Clasico en Cilessen en Arthur zijn weer terug van een blessure maar beginnen niet aan de wedstrijd.

1e Helft:

Deze Clasico wil maar niet ontbranden. Beide ploegen zijn voorzichtig. Barcelona valt gedoseerd aan, speelt slordig en krijgt enkele mogelijkheden. De grootste kansen zijn voor de Madrilenen maar zowel Vinicius als Benzema falen. Een weing verheffende eerste helft eindigt in 0-0.

2e Helft:

Real begint goed aan de tweede helft en krijgt ook mogelijkheden. De eerste echte uitbraak van de ze helft van Barça is meteen raak. Dembele gaat goed door op links en weet Suarez te bereiken die binnenschiet 0-1. In de het eerste kwartier van de tweede helft is er meer te zien geweest dan de gehele eerste helft. Real komt bijna op gelijke hoogte maar Ter Stegen voorkomt met een geweldige redding de tegengoal op een kopbal van Reguilon. Vinicius krijgt diverse mogelijkheden om te scoren maar uiteindelijk scoort Varane na een counter de 0-2! Suarez beslist de wedstrijd in de 73e minuut middels een strafschop die hij via een een Panenka benut 0-3. Barça bereikt de finale van de Copa del Rey!

Opstelling Real Madrid:

Navas, Carvajal, Varane, Sergio Ramos, Reguilon, Modric, Casemiro, Kroos, Lucas Vazquez, Benzema, Vinicius.

Opstelling FC Barcelona:

Ter Stegen, Semedo, Pique, Lenglet, Jordi Alba, Rakitic, Busquets, Sergi Roberto, Messi, Suarez, Dembele.

Foto: www.fcbarcelona.com