Nieuws April 2017

Real Madrid - Barça 2-3

Real Madrid en FC Barcelona traden zondagavond aan in ´El Clásico´. Beiden hadden een midweekse wedstrijd in de Champions League. De ´Koninklijke´ uit Madrid plaatsten zich na verlenging en met hulp van het arbitrale trio voor de halve finale.

Barça daarentegen speelde met 0-0 gelijk tegen Juventus. Dit resultaat bleek niet voldoende voor plaatsing voor de halve finale. Kan Barça deze teleurstelling wegpoetsen in het Santiago Bernabéu?

1e Helft:
De wedstrijd is amper begonnen en Ronaldo schreeuwt al om een strafschop. De scheidsrechter wuift zijn protest weg. Real zet vanaf het begin Barça onder druk. Zonder resultaat. Het eerste schot op doel komt van Real via Ronaldo, Ter Stegen pakt zijn schot. In de elfde minuut is er een mogelijkheid voor Barça. Een goeie aanval over diverse schijven eindigt bij Suárez. Diens schot, rand zestien meter, gaat naast. Er ontspint zich een open wedstrijd. Eerst een gevaarlijke uitbraak van Real eindigt bij Ter Stegen, die gelijk de bal in het spel brengt en de voorwaartsen bereikt, Suárez raakt de bal verkeerd. Doelpunt Real. In de 28e minuut volgt een hoekschop voor de Madrilenen, de afgeslagen bal wordt door Marcelo opnieuw ingebracht. Ramos verwerkt de bal tegen de paal waarna Casemiro de bal voor het intikken heeft. 1-0. In minuut 33 is daar de gelijkmaker van Barça!! 1-1 via Messi!! Een ouderwetse Messi goal. Een goede aanval van Barça weer, waar Messi makkelijk door het hart van de defensie van Real soleert en beheerst binnen schiet. Een gelijkopgaande boeiende wedstrijd eindigt in een 1-1 ruststand.

2e Helft:
De 2e helft vangt aan zonder wissels. De beginfase is weer voor Real, een gevaarlijk afstandsschot van Kroos wordt tot hoekschop verwerkt door Ter Stegen. Daar ontsnapt Barça aan een tegentreffer, in de 53e minuut is er een aanval over links, de voorzet van Marcelo wordt door Benzema ingekopt. Ter Stegen redt fabuleus en voorkomt zo een achterstand. Barça wordt sterker en heeft al mogelijkheden gehad om te scoren. Alcácer, Suárez en Piqué lieten het na. In de 67e minuut mist Real, in de persoon van Ronaldo, een levensgrote kans!! Een minuut later mist Suárez oog in oog voor Navas!! Raketic!! Heerlijk afstandsschot van de Kroaat passeert Navas. 1-2 in de 73e minuut. Wat een geweldige wedstrijd voor de neutrale toeschouwer. Een directe rode kaart voor Sergio Ramos!! Na een smerige overtreding op Messi mag Ramos in de 78e minuut gaan douchen. Zijn 15e rode kaart in een Clásico! Real moet met 10 man verder. Het lijkt bevrijdend te werken voor de Madrilenen want James scoort de 2-2 tegen de touwen in de 86e minuut.

Het slotakkoord is dan toch voor Barcelona. Sergi Roberto zet goed door en steekt het middenveld over, pass op Alba die de bal teruglegt op de inkomende Messi, diens schot passeert Keylor Navas!!! Feest bij Barcelona!! Na 93 minuten beslist de kleine Argentijn dan toch de wedstrijd in Catalaans voordeel!! Beide ploegen voeren La Liga aan waarvan Real Madrid een wedstrijd minder heeft gespeeld. La Liga is na vandaag nog niet beslist. Opstelling Real Madrid: Navas, Carvajal, Sergio Ramos, Nacho, Ronaldo, Kroos, Benzema ('James), Bale ('39 Asensio), Marcelo, Casemiro ('70 Kovacevic), Modric Opstelling FC Barcelona: Ter Stegen, Piqué, Rakitic, Sergio Busquets, Andrés Iniesta, Suárez, Messi, Alcácer ('70 Andre Gomes), Jordi Alba, Sergi Roberto, Umtiti

Klik HIER voor de samenvatting van deze geweldige Clásico!