Nieuws Januari 2018

Real Sociedad - Barça 2-4

Het team van Ernesto Valverde heeft het altijd lastige uitduel tegen Real Sociedad gewonnen. In Anoeta wist Barça met 4-2 te winnen van de Basken.

Beide teams begonnen sterk aan het duel. Het tempo lag al meteen heel hoog. De thuisclub zette FC Barcelona flink onder druk en kwam na tien minuten al op voorsprong door een treffer van Willian José. De Braziliaan was even later weer trefzeker, maar deze goal werd afgekeurd vanwege een overtreding op Ivan Rakitić. Zowel Barça als Real Sociedad gingen vol voor de winst, wat een aantrekkelijke eerste helft opleverde. Het team van Eusébio Sacristan kwam na een goed half uur zelfs op 2-0 voorsprong. Sergio Canales wist Juanmi te bereiken, die de bal achter Marc-André Ter Stegen wist te werken. De blaugranas wisten enkele minuten later alsnog de aansluitingstreffer te maken. Suárez brak aan de linkerkant door en wist Paulinho te bereiken en voor de 2-1 ruststand te zorgen.

Na rust stelde Barça binnen vijf minuten orde op zaken. Lionel Messi zette Suárez fraai voor de keeper. De Uruguayaanse spits verzaakte niet en zorgde voor 2-2.
El Pistolero zorgde zelf ook voor de voorsprong van de Catalanen en wist een assist van Thomas Vermaelen tot doelpunt te promoveren. Enkele minuten voor tijd wist Messi met een schitterende vrije trap voor de 2-4 eindstand te zorgen.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Vermaelen, Piqué, Sergi Roberto, Busquets, Gomes (80’ Digne), Rakitić, Paulinho (65’ Dembélé), Luis Suárez (90’ Denis Suárez)

Foto: www.fcbarcelona.cat