Nieuws Juli 2016

Recordomzet FC Barcelona

FC Barcelona heeft gedurende de voetbaljaargang 2015/16 voor een recordomzet weten te zorgen. De inkomsten tijdens dit seizoen zijn uiteindelijk uitgekomen op 679 miljoen euro, en dit is de hoogste omzet die een club ooit in een jaar heeft weten te behalen. Hiermee heeft Barcelona een wereldrecord in handen, en niet alleen een wereldrecord, maar ook een aanzienlijke winst heeft de club weten binnen te harken. Er is 29 miljoen euro winst behaald, en dit alles werd medegedeeld op een persconferentie, door voorzitter de vicevoorzitter van de club, Susana Monjé. In het jaar ervoor werd er slechts 15 miljoen euro winst geboekt, en dus kan men van een vooruitgang spreken. De voorzitter zelf, José Bartomeu, was niet ter plaatse. Hij was enkele dagen geleden wel aanwezig op de training, om daar de spelersgroep te begroeten na de korte zomerstop.